CENTRE COMERCIALE

Un concept proiectat la timp, bazat pe analiza fluxului de trafic a transportului și pietonilor, permite determinarea corectă a intrărilor în clădire (centrală, de evacuare, de relief, sarcină). Vor fi clare din start: numărul necesar de etaje, forma construcției și suprafața optimală, unde trebuie să fie amplasate escalatoarele, ascensoarele și scările, care este amplasarea corectă a spațiilor pentru închiriere, numărul chiriașilor, cum trebuie să arate zona comercială, etc.

Atunci când obiectul încă nu este construit, conceptul permite evitarea unor erori, cum ar fi:

determinarea greșită a suprafeței optime și a numărului de etaje ale centrului comercial;

amplasarea incorectă a obiectului, inclusiv felul în care sunt organizate intrările/ieșirile, căile de acces;

forma greșită a construcției, care ar putea crea dificultăți la livrarea spațiilor comerciale pentru chirie.

Succesul centrelor comerciale, spre deosebire de business centre, complexe de depozitare și a alte obiecte comerciale, depinde în mare măsură de doi factori: o locație aleasă corect și un concept bine dezvoltat.

De aceea, este foarte important să încredințați construcția unor profesioniști, care vor crea un centru comercial meticulos pus la punct, cu toate atributele necesare pentru succes .

În procesul de construcție, experții recomandă să se țină cont nu doar de normele actuale, ci și de cele care vor fi relevante în viitor. Numai în acest fel puteți face față competiției, rămânând pe piață un timp îndelungat, fără a fi nevoiți să recurgeți des la anumite lucrări suplimentare.

Așadar, pentru succesul absolut cu un proiect comercial de construcție, este nevoie de ceva mai mult decât cunoștințe tehnice: este nevoie de analiză critică a situației, logică și viziune.

Cercetarea preliminară a pieței

Înainte de a începe construcția unui centru comercial, este necesar să se efectueze o cercetare minuțioasă. Datele inițiale influențează hotărârile arhitecturale, dar și cele strategice (care țin de amplasare, dimensiuni, tipul centrului comercial).

În baza datelor colectate, puteți căuta chiriași, investiții, puteți alege loturi avantajoase de teren. După cum am menționat deja, o atenție deosebită este acordată conceptului. Cunoscând specificul acestuia, veți determina mai ușor detaliile de construcție: arhitectura, designul, forma etc.

Procesul de construcție al centrului comercial

Orice construcție începe cu faza de proiectare. La etapa de planificare și redactare a proiectului trebuie luat în considerare un număr mare de factori. Conform statisticii, construcția centrelor comerciale durează în medie 2 ani, lucru ușor de înțeles, dacă analizăm toți factorii implicați.

Construcția centrelor comerciale este un proces complex, care implică multă muncă și cooperare cu un număr mare de organizații. Este o investiție de timp și resurse, atât financiare, cât și umane.

Procesul de construcție al centrului comercial este împărțit în următoarele etape:

  • Alegerea și dezvoltarea conceptului – include în principal cercetările marketing, care vizează colectarea informațiilor despre serviciile sau produsele de care au nevoie potențialii clienți.
  • Alegerea locației – realizată în baza conceptului și a bugetului. În același timp, ar trebui să țineți cont de factori ca: distanța de la centrul orașului, necesitatea unui centru comercial în acest domeniu, etc.
  • Proiectarea – implică dezvoltarea unui proiect al arhitecturii. Aici se indică planul și locația centrului comercial, precum și documentele necesare pentru a începe lucrările de construcție.
  • Lucrările de construcții – cea mai importantă, complicată și îndelungată etapă a procesului. Aceasta include orice tip de lucrări de construcție, de la cele inițiale, de construcție a fundamentului, până la lucrările de fațadă și design al interiorului.

Darea în exploatare

După finalizarea tuturor lucrărilor de construcție, este necesar să fie verificate toate părțile componente ale procesului. Totul este supus unui control riguros: echipamentul tehnic, structurile arhitecturale etc. Înainte ca centrul comercial să fie pus în funcțiune, se asigură respectarea tuturor cerințelor de siguranță, pentru a evita orice incidente la darea în exploatare. O firmă de construcții care se respectă pune accent pe securitate – anume acesta trebuie să fie rezultatul unei munci atât de complicate, precum construcția unui centru comercial.

Cât va costa construcția unui centru comercial?

Trebuie remarcat faptul că nu este recomandabil să faceți economii în procesul de construcție al centrului comercial. Fiind baza unei afaceri pe care o doriți de succes, clădirea centrului comercial trebuie să fie solidă, să corespundă cerințelor, să reziste în timp.

Există o mulțime de alte oportunități de a micșora investiția generală, dar procesul de construcție trebuie să fie la nivel. Astfel, veți economisi pe termen lung, evitând reparațiile frecvente și surprizele neplăcute.

Merită să ne amintim că centrele comerciale sunt în principal destinate să răspundă nevoilor oamenilor. Dacă fac acest lucru, vor începe să aducă venit într-un timp scurt.

Cât va dura construcția unui centru comercial?

În dependență de complexitatea proiectului, procesul de construcție durează în mediu de la 2 la 3 ani.

Evident, o mare parte din acest timp revine lucrului cu materialele, dar chiar și proiectarea, de la primele schițe la versiunea finală, ia uneori destul de mult timp.

Graba este contraindicată în proiectele mari, iar fiecare detaliu trebuie analizat și perfecționat. Succesul construcției unui centru comercial se bazează pe control riguros și păstrarea tempoului, până la rezultatul final.

În cât timp se răscumpără construcția unui centru comercial?

Construcția unui centru comercial poate fi o alegere bună, în cazul în care doriți să obțineți un venit stabil, destul de rapid. Analiștii imobiliari sunt de părerea că investiția într-un centru comercial se recuperează mai repede decât cea într-o clădire de birouri sau alt tip de proiect.

În cazul unei clădiri de birouri de clasa A, chiria lunară pentru un metru pătrat trece puțin peste 20 de euro, pe când chiria unui spațiu într-un centru comercial trece peste 150 euro pentru aceeași suprafață. Un centru comercial nu duce lipsă de clienți. Dimpotrivă!

Alte Construcții

error: